جایزه انستیتو فیلم بریتانیا در جشنواره فیلم لندن و همزمان با نمایش فیلم «حقیقت» کیت بلانشت به وی اهدا می شود.
بنابر گزارش سینما باکس به نقل از مهر، جایزه دوستی که بالاترین افتخار انستیتو فیلم بریتانیا است به بازیگری تعلق میگیرد که دو جایزه اسکار در کارنامهاش دارد.
جشنواره فیلم لندن از ۷ تا ۱۸ اکتبر (۱۵ تا ۲۶ مهر) برگزار میشود و بلانشت این جایزه را در مراسم سالانه این فستیوال که ۱۷ اکتبر برگزار میشود، دریافت خواهد کرد.
جشنواره همان شب میزبان فیلم جدید بلانشت با عنوان «حقیقت» است که برای اولین بار در این جشنواره در بریتانیا به نمایش درمیآید. این فیلم را جیمز وندربیت کارگردانی کرده و رابرت ردفورد در آن در کنار بلانشت ظاهر شده است.
بلانشت همچنین در «کارول» ساخته تاد هینس نقشآفرینی کرده که پس از نمایشش در جشنواره سینمایی کن در جشنواره فیلم لندن به نمایش درخواهد آمد.
مل بروکس این جایزه را اوایل امسال دریافت کرد در حالی که استیون فریرز سال آینده دریافتکننده آن خواهد بود.
گرگ دایک رییس انستیو فیلم بریتانیا گفت: کیت بلانشت بازیگری شجاع و بااراده است که با آثارش از همان نقشهای اولیه، مخاطبان را تحت تاثیر قرار می دهد و اهدای این جایزه به وی برای ما افتخار بزرگی است.
کناف - نئوپرن - اسکلت فلزی
- پایان نامه مدیریت
- لوله پلی اتیلن
فیلم «کنار دریا» آخرین ساخته آنجلینا جولی که یک درام خانوادگی است، پیش از اکران عمومی در این جشنواره به نمایش درمی آید.
بنابر گزارش سینما باکس به نقل از مهر، فیلم «کنار دریا» آنجلینا جولی در شب آغاز جشن سالانه «موسسه فیلم آمریکا» موسوم به «AFI» که از ۵ نوامبر شروع میشود به نمایش درخواهد آمد.
در این فیلم که آنجلینا جولی نویسندگی، کارگردانی و تهیه کنندگی آن را بر عهده دارد مقابل همسرش برد پیت به ایفای نقش می پردازد. ماجرای این فیلم که در سال ۱۹۷۰ اتفاق می افتد به داستان یک زوج جوان می پردازد که در سفرشان به یک شهر ساحلی در فرانسه دچار اختلاف می شوند و با مسایلی مواجه می شوند که ازدواجشان را به چالش می کشد.
از دیگر بازیگران این فیلم می توان به ملانی لورن، ملویل پوپاد، نیلز آرستروپ و ریچارد بورینگر اشاره کرد.
باب گازال، مدیرعامل و رییس جشنواره «موسسه فیلم آمریکا »در مصاحبه ای درباره نمایش این فیلم در شب افتتاحیه گفت: آنجلینا جولی یکبار دیگر ثابت کرد که هنرمند برجسته ای است. این باعث افتخار جشنواره است که آخرین فیلم آنجلینا جولی را که نشان دهنده توانایی او در بازیگری، نویسندگی و کارگردانی و تهیه کنندگی است اکران می کند.
آنجلینا جولی نیز در واکنش به نمایش فیلمش به خبرنگاران گفت: این جشنوراه همیشه با حمایت های خود به پیشرفت سینمای محرک کمک کرده است. به عنوان یک فیلمساز و از طرف تمامی عوامل این فیلم اعلام میکنم که باعث افتخار ماست که این فیلم در شب افتتاحیه به نمایش درخواهد آمد.
در این فیلم برد پیت علاوه بر بازی مقابل آنجلینا جولی کار تهیه کنندگی آن را نیز بر عهده داشته و کمپانی یونیورسال اعلام کرده است که طبق برنامه قبلی اکران این فیلم را از ۱۳ نوامبر آغاز می کند.
بیست و نهمین جشنواره «موسسه فیلم آمریکا» با حمایت کمپانی خودروسازی آئودی از ۵ تا ۱۲ نوامبر در هالیوود برگزار می شود.
در ادامه مراحل انتخاب بازیگران و عوامل فیلم «آخرین بار کی سحر رو دیدی؟» به کارگردانی فرزاد موتمن، فریبرز عرب نیا به عنوان بازیگر اصلی این فیلم قرارداد خود را با تیم تولید امضا کرد.
بنابر گزارش سینما باکس به نقل از آنا، این بازیگر گزیده کار سال های اخیر سینما آخرین بار سه سال قبل در فیلم «چ» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا ایفاگر نقش شهید دکتر مصطفی چمران بود و پس از آن هم با ساخت مینی سریال «رنگ شک» برای اولین بار کارگردانی را تجربه کرد.
عرب نیا در «آخرین بار کی سحر رو دیدی؟» ایفاگر نقش بازپرس اداره آگاهی است. این سومین همکاری موتمن و عرب نیا پس از «باج خور» و «هفت پرده» است.
فیلمنامه «آخرین بار کی سحر رو دیدی؟» به قلم امیر عربی به نگارش درآمده و سرمایه گذار و مجری طرح فیلم جدید موتمن، سعید عصمتی است.
از دیگر عوامل پشت دوربین که به تازگی با این فیلم قرارداد همکاری بسته اند می توان از سعیده دلیران به عنوان منشی صحنه و میشا جودت در مقام طراح گریم نام برد.
در خلاصه داستان فیلم آمده است: صبح است، مادری سراسیمه وارد کلانتری می شود و به افسر نگهبان می گوید دختر جوانش، سحر، دیشب به خانه بازنگشته است …
بازیگر مشهور هالیوودی اسپانیاییالاصل بازیگر فیلم بعدی اصغر فرهادی خواهد بود که قرار است در اسپانیا فیلمبرداری شود.
بنابر گزارش سینما باکس به نقل از هنرآنلاین، هنور نامی برای فیلم بعدی اصغر فرهادی، کارگردان برنده جایزه اسکار سینمای ایران، انتخاب نشده؛ اما بازی پنهلوپه کروز در این فیلم قطعی است.
پدرو آلمودوار، کارگردان و تهیهکننده اسپانیایی، در ساخت این فیلم با فرهادی همکاری می کند.
اصغر فرهادی علت انتخاب این بازیگر را چنین توضیح داد: همیشه بازی او را دوست داشتم، مخصوصاً در فیلمهای اسپانیاییاش مثل “وولور”، ساخته پدرو آلمودوار. همان یکسال پیش که با هم درباره داستانی که برای ساختن در نظر داشتم صحبت کردیم، از شوق و اشتیاقی که در او دیدم مطمئن شدم برای این نقش انتخاب درستی است. بعدتر با خلق و خو و روحیات شخصی، انگیزه بالا و عشقی که به کارش دارد مطمئنتر شدم او همان کسی است که باید این نقش را بازی کند. در این یک سال با هر دیدار این اطمینان در من بیشتر شد.
پنهلوپه کروز نیز درباره همکاری خود با فرهادی طی گفتوگویی با رسانههای اسپانیایی چنین پاسخ داد: اصغر، یکسال پیش داستان فیلم بعدی خود را برایم تعریف کرد و من بدون خواندن فیلمنامه، به او گفتم که در این فیلم بازی میکنم. چون به نظرم او کارگردانی فوقالعاده است. داستان فیلم بسیار قدرتمند است و من خیلی دوست دارم آن نقش را بازی کنم. هنوز نام فیلم مشخص نشده و فرهادی در حال کارکردن روی مراحل پایانی فیلمنامه آن است.
پنهلوپه کروز، بازیگر اسپانیایی برنده اسکار، در فیلمهایی همچون “ویکی کریستینا بارسلونا”، “دزدان دریایی کاراییب”، “به رم، با عشق” و… بازی کرده است و برای بازی در فیلم “ویکی کریستینا بارسلونا”، بهکارگردانی وودی آلن، جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن را دریافت کرد.
پروژه بینالمللی اصغر فرهادی، اکتبر سال آینده میلادی در اسپانیا کلید خواهد خورد. این فیلم محصول مشترک کشورهای فرانسه و اسپانیاست. این نویسنده و کارگردان برنده اسکار، نگارش فیلمنامه جدید خود را در سال گذشته به پایان رسانده و طبق برنامهریزیهای صورتگرفته، قصد دارد مهرماه سال ۱۳۹۵ (اکتبر ۲۰۱۶) آن را در اسپانیا کلید بزند.
الکساندر مالهگی مدیر کمپانی فرانسوی “ممنتو” که تهیهکننده فیلم “گذشته” فرهادی نیز بوده، بههمراه پدرو آلمودوار فیلمساز شهیر اسپانیایی، بهطور مشترک فیلم جدید این کارگردان ایرانی را تهیه خواهند کرد. آلمادوار و فرهادی در سال ۲۰۱۲ رقیب یکدیگر برای کسب جایزه گلدنگلوب بودند که درنهایت این جایزه نصیب فرهادی شد.
آلمودوار، کارگردان، فیلمنامهنویس و تهیهکننده اسپانیایی است که فیلمهای “همهچیز درباره مادرم” (۱۹۹۹) و “با او حرف بزن” (۲۰۰۲) ازجمله معروفترین آثارش بهشمار میروند و با فیلم “همهچیز درباره مادرم”، جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی را بهدست آورده است.
او بههمراه برادرش، آگوستین آلمودوار، کمپانی ساخت فیلمی با عنوان آل دسئو را تأسیس کردهاند که یکی از پروژههای سینمایی آن تهیهکنندگی فیلم فرهادی در سال آینده است. بازیگران این فیلم از میان هنرپیشگان آمریکایی و اسپانیایی انتخاب شدهاند. قصه فیلم نیز به زبان انگلیسی و اسپانیولی روایت خواهد شد. البته به نظر میرسد اکثر عوامل غیرایرانی باشند که برخی قطعی شدهاند و برخی دیگر در زمان پیشتولید که سال آینده است انتخاب خواهند شد.
پدرو آلمودوار اخیراً طبق اظهارنظری درباره همکاریاش با فرهادی گفته بود: یکی از روزها اصغر فرهادی به دیدن ما آمد. ما قبل از آن در سال ٢٠١١ از نظر نامزدشدن در جوایز بینالمللی با هم سهیم بودیم و در بسیاری از موارد در یک فهرست قرار داشتیم. شرکت سونیکلاسیک نیز اقدام به توزیع فیلمهایمان کرد. آن سال فیلم “جدایی نادر از سیمین” یکی از مهمترینهای جایزه گلدنگلوب بود. این اتفاقها باعث شد دوستی ما پیوند بخورد. فرهادی نوشتن پروژه بعدی خود را به پایان برده است و داستان این فیلم در اسپانیا اتفاق میافتد. او به محل فیلمبرداری ما آمد تا در مورد فیلم صحبت کند. من یکی از بزرگترین تحسینکنندگان سینمای فرهادی هستم. او یکی از معدود نویسندگان معاصر است که هنوز حرفهایی برای گفتن درباره روابط خانوادگی دارد.
فیلمهای اصغر فرهادی حول محور روابط آدمها و خانواده میچرخند. این کارگردان سینما در بخش دیگر گفتوگویش با “شرق” درباره اهمیت پرداختن به روابط زن و مرد در چارچوب خانواده در فیلمهایش چنین گفت: بیش از اینکه رابطه زن و مرد اهمیت داشته باشد، نفس رابطه است که اهمیت دارد فارغ از جنسیت. با وجود برداشتهای متفاوت و مختلفی که از شخصیتهای زن یا مرد در این فیلمها شده، من کمتر علاقه و اصراری به خطکشی و دستهبندی جنسیتی شخصیتها دارم. اعتقاد ندارم که در این فیلمها زنها، تنهاوتنها بهدلیل زنبودنشان صاحب یک ویژگی اثباتشده مشترکاند یا مردها نیز بهخاطر مردبودنشان در یک دسته واحد قرار میگیرند. شاید بشود شباهتهایی میان زنان و شباهتهایی بین مردها در این فیلمها پیدا کرد اما این شباهتها فقط برآمده از جنسیت کاراکترها نیستند. بههرحال، کهنترین و قدیمیترین رابطه بشری، رابطه زن و مرد است. رابطه پیچیده و پرتناقضی که با همه قدمتش در همهجای جهان مسائل و مشکلاتش همچنان تازه است. اما اینکه چرا ارتباط میان انسانها در بستر خانواده مورد بررسی قرار میگیرد، دلایل مختلفی دارد. اولین و سادهترین دلیل الزامی است که قصهها به وجود میآورند. من پیش از نوشتن داستانهایم تصمیم نمیگیرم که فلان تم یا موضوع را در بستر یک خانواده و با کمک یک داستان مطرح کنم. آغاز همهچیز داستان است. طی شکلگرفتن داستان این موضوعات و پرداختها رنگ میگیرند و برجسته میشوند اما دلیل دوم که در جای دیگری هم به آن اشاره کردهام این است که به نظرم موضوع ارتباط بین آدمها مخصوصاً در واحد کوچکی مثل خانواده در همه فرهنگها و جغرافیاها بین همه انسانها دغدغه مشترکی است. درواقع تماشاگر با این نوع داستان پیشاپیش یک قدم به فیلم شما نزدیک شده چون فیلم نیز درباره این دغدغه مشترک بحث و سؤال ایجاد میکند. از سوی دیگر “خانواده نمونه” یک “جامعه کوچک” است و یک مثال از جامعه بزرگتر. این جامعه کوچک، بسیار غنی و حاصلخیز برای داستانسازی است. در آن زن، مرد، کودک، نوجوان و بزرگسال وجود دارد، عشق، نفرت، تردید و همه تمهایی که در یک اجتماع بزرگ قابللمساند اینجا نیز امکان طرح و بررسی را دارند.
شنیدهها حاکی از آن است که اصغر فرهادی قصد دارد قبل از آغاز پروژه اسپانیایی خود، امسال در ایران فیلمی را مقابل دوربین ببرد. او اینروزها در حال صحبت با عوامل پشت دوربین فیلم ایرانی خود است. “گذشته” نخستین فیلمی بود که فرهادی در خارج از مرزهای ایران و با تهیهکنندگی شرکتی فرانسوی ساخت. این فیلم در جشنوارههای متعدد خارجی به نمایش درآمد و نامزد جوایز گلدنگلوب و سزار شد و جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره کن را از آن “برنیس بژو”، بازیگر نقش اول زن فیلم، کرد. “گذشته” در فرانسه نزدیک به یک میلیون نفر تماشاگر داشت. “جدایی نادر از سیمین”، ساخته فرهادی، برای نخستینبار جوایزی چون اسکار و گلدنگلوب را برای سینمای ایران به ارمغان آورد.
سقف کاذب - انجام پایان نامه مدیریت - لوله پلی اتیلن - ساخت سوله
منتقد هافینگتون پست فرانسوی فیلم «محمد رسولالله» ساخته مجید مجیدی را که به عنوان فیلم افتتاحیه جشنواره مونترال به نمایش درآمد باشکوه خواند.
بنابر گزارش سینما باکس به نقل از مهر، منتقد هافینگتون پست فرانسوی (نسخه کبک) دیروز ۲۸ آگوست نوشت: فیلمی که شب پیش سی و نهمین جشنواره فیلم مونترال را افتتاح کرد، به کارگردانی مجید مجیدی فیلمی رمانتیک-تاریخی است که چون یک نقاشی دیواری باشکوه بر کودکی حضرت محمد (ص) تمرکز دارد.
این محصول سه ساعته، یادآور فیلمهای اسطورهای مذهبی دهه ۱۹۵۰ است که همه احساسات خوب را منعکس میکردند.
ساخت فیلمی درباره پیامآور اسلام همیشه دشوار است زیرا مسلمانان سنی با این کار مخالف هستند و همین فیلم نیز با این مشکلات روبه رو شده است. در سال ۱۹۷۶ «رسالت» ساخته مصطفی عقاد فیلمساز سوری-آمریکایی با بازی آنتونی کویین و ایرنه پاپاس بدون نمایش تصویری از حضرت ساخته شد.
گرچه مجید مجیدی باور دارد که توانسته است هم شیعه هم سنی را راضی کند اما باید گفت این تلاش چندان موفق نبوده است چون در عین حال که ما پیامبر اسلام را از پشت سر میبینیم، با موهایی که در باد تکان میخورد، باورهای شیعی را میتوان در فیلم بیشتر دید. وقوع معجزات مکرر، مساله شهادت و پیامبری که به نوعی از نظر ظاهر یادآور مسیح است در مکاتب فکری سنی قابل قبول نیست.
این منتقد مینویسد: از این زوایا باید گفت فیلم به نوعی با رویکرد تبلیغی ساخته شده است. در عین حال سرژ لوسیک مدیر و بنیانگذار این جشنواره توضیح میدهد که نقش این جشنواره نمایش فیلمهایی است که نظری ترویجی نداشته باشند و در ورای همه نقطه نظرات از انسانیت و دیدگاه هنری فیلمساز دفاع کنند.
از این زوایه مجید مجیدی از زمانی که سه جایزه بزرگ از آمریکا گرفت، به عنوان چهره ای شناخته شده برای جشنواره فیلم مونترال درآمده است.
در نشست خبری این فیلم هم که پنج شنبه بعدازظهر برگزار شد، کارگردان ۵۶ ساله تایید کرد که میخواست فیلمی بسازد که تفسیرهای بد و نادرست از اسلام را در جهان امروز و به ویژه غرب تغییر دهد.
با این حال مخاطبان از درک بسیاری از نکات فیلم که تلفیقی از فرهنگ عربی و فارسی است و سه ساعت طول میکشد، ناتوان هستند. این فیلم پرهزینه ۴۰ میلیون دلاری که گرانترین محصول سینمای ایران است، بر کودکی زندگی حضرت محمد (ص) تمرکز دارد که اطلاعات کمی برای تاریخ نگاران درباره این بخش وجود دارد و تنها منابع موجود در میان منابع مذهبی است.
با چشم اندازهای دراماتیک و موسیقی باشکوه، فیلم «محمد رسولاالله» قصد دارد تاثیرگذار باشد، اما به شکلی مداوم موضوع هایی را که قبلا بیان کرده تکرار میکند. فیلم توالی سکانسهایی است که در عین بیان جنبههای وجدآور بر شخصیتهای کم تحرکی تاکید دارد که به ویژه از نظر لباس و چهره نتوانستهاند در سطح حرفهای فیلم حرکت کنند.